Kunnallisalan kehittämissäätiön (KAKS) tutkimusjulkaisu ”Miten kuntaesimies voi parantaa työhyvinvointia?” sai ensimmäisen viikon aikana yli 1200 klikkausta kaks.fi – verkossa. Tiedotetta klikattiin vajaa 1000 kertaa.
– Yleensä tutkimusjulkaisut saavat ensimmäisen viikon aikana kolme – neljäsataa klikkausta, kertoo tutkimusasiamies Veli Pelkonen.
– Tutkimuksen vaikuttavuudelle startti on tärkeä ja siinä tutkijoiden henkilökohtaiset verkostot ja aloitteellisuus jakelukanavien löytämisessä on ratkaisevaa. Jatkossa pyrimme mittaamaan myös sitä aikaa, mitä dokumenttiin käytetään ja kuinka paljon sitä jaetaan.
– Tutkimusjulkaisut saavat keskimäärin 1500 klikkausta ”elinaikanaan”. Klikkaus ennätys 4050 on tähän mennessä julkaisulla ”Kuka seisoo leipäjonossa?”, joka julkaistiin joulukuussa. Nyt vaan odotetaan milloin Kuntaesimies – tutkimus saavuttaa sen vai saavuttaako ollenkaan, aprikoi Pelkonen.
Kommentit