Sivistystoimi / 28.12.2015

Lasten oikeudet ja yhdenvertaisuus perusopetuksessa

Jaa artikkeli Facebook Twitter LinkedIn Sähköposti

Tutkimuksen tavoitteena on selvittää opetuslainsäädännön tulkintaa: mitä lapsen subjektiivinen oikeus perusopetukseen konkreettisesti sisältää ja mitkä ovat tehokkuuden perusteella tehtävien ratkaisujen oikeudelliset rajat. Toteutuuko yhdenvertaisuus niin, että eri puolilla Suomea oikeus perusopetukseen toteutuu yhtäläisesti? Tavoitteena on paikantaa lisäksi näissä kysymyksissä kuntien käytännön ongelmat ja tarkastella tätä vasten lainsäädännön muutostarpeita.

Rahoituksen saaja: Niina Mäntylä (julkisoikeus)
Tutkimuksen tyyppi: Tutkimushankkeet
Tutkimuksen aihepiiri: Sivistystoimi
Oppilaitos: Vaasan yliopisto
Näytä julkaisu